Retourneren

Consumenten

Kan ik mijn product retourneren?

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van: - volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; - producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben; - producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;

Kortom, al onze maatwerk producten, worden speciaal voor jou op maat gesneden en kunnen hierdoor NIET geretourneerd of geruild worden. Er is namelijk sprake van een maatwerk product wanneer u in het keuzemenu een afmeting hebt gekozen.

Uitgezonderde producten; producten die retour mogen

Binnen die 14 dagen heeft u recht op herroeping voor alle artikelen, waarvoor wij geen maatwerk aanbieden. Dit betreft de accessoires en tafelbeschermers. Nadat je via klantenservice@tafelzeil.nl hebt aangegeven dat je de artikelen retour wenst te sturen, heb je nogmaals 14 dagen om het artikel daadwerkelijk naar ons te versturen. Voeg de factuur, orderbevestiging of pakbon toe, zodat wij weten van wie de zending is. 

Je kan je artikelen sturen naar: 

Thoja B.V.
t.a.v. retouren
Platinastraat 100
7554 NB Hengelo

Om geretourneerde artikelen opnieuw te kunnen verkopen, dienen deze voor zover mogelijk in originele verpakking geretourneerd te worden. Indien een product beschadigd is, kunnen wij ervoor kiezen het product maar deels te vergoeden. 

LET OP: Bij een klacht over beschadigde artikelen dient dit eerst voorgelegd te worden bij ons, zodat er in samenspraak besproken kan worden wat de beste en passende oplossing is. Mocht er bijvoorbeeld iets onherstelbaar beschadigd zijn, dan kunnen wij overwegen om het artikel niet te laten retourneren. Dit bespaart tijd en retourkosten. Bij beschadigde artikelen die op eigen initiatief geretourneerd worden zullen de verzendkosten niet worden vergoed.

De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat je een eventuele vermissing kunt claimen bij je pakketvervoerder. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd.

Retourzending, wie betaalt de retourkosten?

De klant betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van je bestellingen, deze kosten zullen wij bij retournering vergoeden. De retour verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren.

LET OP: stuur geen maatwerk producten terug, deze kunnen wij niet retournemen (Zie: Kan ik mijn product retourneren?).

Uitbetaling

Wij storten het gehele bestelbedrag, inclusief de verzendkosten, binnen 14 dagen na het melden van de retouropdracht terug op je rekening.

Bedrijven

De Wet Kopen op Afstand is niet van toepassing op aankopen door bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om een tegemoetkoming te bieden. Neem daarvoor eerst telefonisch contact met ons op.

Retourzending, wie betaalt de retour verzendkosten?
Wettelijk zijn wij enkel verplicht om retour verzendkosten te vergoeden indien wij jouw bedrijf een verkeerd artikel hebben geleverd dan besteld is. Daarnaast vergoeden wij retourkosten wanneer het geleverde artikel gebreken vertoond. In alle andere gevallen zijn bij aankoop door bedrijven de verzendkosten voor eigen rekening. Indien een bedrijf recht heeft op een vergoeding van de verzendkosten zullen wij deze kosten na ontvangst van de retournering crediteren.

De waardering van www.tafelzeil.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.4/10 gebaseerd op 886 reviews.
🍪 Wil jij een goed werkende website?
Wij gebruiken net als iedere andere website cookies. Kies zelf welke cookies je toestaat.